لیست کامل طرح های توجیهی

تحقیق آماده اختلال یادگیری در نوشتن

تحقیق آماده   اختلال یادگیری در نوشتن

فایل تحقیق آماده با موضوع اختلال یادگیری در نوشتن را می توانید از طریق گزینه هایی که در قسمت پایینی صفحه قرار داده شده دریافت کنید.برای دانلود فایل این مقاله آماده که با فرمت ورد(word) و با پسوند Doc و کاملا قابل ویرایش با فرمت مناسب برای استفاده دانشجویان و دانش آموزان تهیه شده لازم است در ابتدا از قسمت پایین پس از وارد کردن ایمیل پرداخت اینترنتی را انجام داده سپس لینک دانلود مقاله اختلال یادگیری در نوشتن را مشاهده و همچنین یک نسخه از لینک دانلود تحقیق اختلال یادگیری در نوشتن که به صورت اختصاصی برای شما پس از پرداخت ساخته شده برایتان به آدرس ایمیلی که قبل از پرداخت وارد کرده اید ارسال خواهد شد.این مقاله کاملا جامع و کامل می باشد و برای ارائه به اساتید،معلمان و همچنین افزایش معلومات مناسب می باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا خلاصه ای از این تحقیق را مشاهده کنیم.

در این قسمت شما صرفا بخش ابتدایی این تحقیق آماده را مشاهده می کنید همانطور که می دانید چون این قسمت از تحقیق از فایل ورد کپی شده در آن احتمالا بهم ریختگی فونت ها و یا همخوانی نداشتن مطالب و همچنین نداشتن تصاویری که احتمالا در فایل ورد اصلی موجود است باعث می شود زیبایی فایل اصلی را نداشته باشد برای مشاهده بهترین کیفیت و مطالب به طور کامل ابتدا مبلغ را از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید و سپس فایل اصلی را دریافت کنید
:::قسمت ابتدایی تحقیق اختلال یادگیری در نوشتن(صرفا جهت اطمینان) برای مشاهده فایل کامل و اصلی تحقیق در فرمت ورد پرداخت کنید:::
مقدمه

بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی حرف می زنند و مانند سایر کودکان بازی می کنند، مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می کنند، در خانه نیز خود یاری های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند، و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، لیکن زمانی که به مدرسه می‌روند و می خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی می‌شوند، این کودکان به تدریج درمی یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می کنند و کم کم بیزاری از درس و مدرسه در آنها به وجود می آید. والدین آنها که اغلب از دلایل ناتوانی یادگیری آنها بی خبر هستند، مشکل را بیشتر می کنند و با فشارهایی که به کودک وارد می آورند، دشواری را چند برابر می کنند (احدی ، 1382).

بدیهی است این کودکان در مراجعه به هر متخصصی، مشکلی تازه در خود می یابند. هر متخصص مشکل آنها را از دریچه چشم خود نگریسته و تنها بعدی از ابعاد پیچیده آن را زیر ذره بین تخصص خویش قرار می دهد. گفتنی است که در این میان، امر اساسی توجه به این نکته است که در این گونه موارد، ضرورتاً باید به جای تشخیص های انفرادی، از شیوه نظام چند رشته یی سود جست که در آن معمولاً مجموعه ای از تجربیات و تخصص ها توأمان مورد استفاده قرار می گیرد. بدین معنی که با همگام شدن عده ای از متخصصان و یک سو و یک جهت شدن تلاش های مختلفی که از طرف صاحبان فن و تجربه صورت می گیرد، راهی برای تحلیل، تشخیص و درمان اساس مسائل یادگیری گشوده می شود (فریار ، 1379).

 

تعريف اختلال يادگيري

به كودكاني كه داراي هوش طبيعي يا بالاتر از آن هستند را ،ولي در مهارت هاي پايه ، درك و فهم ، گوش كردن ، حساب كردن و خواندن و نوشتن و رياضيات مشكل دارند و در نهايت در يك يا دو درس  ( رياضي ـ خواندن ـ ديكته اشكال دارند و تفاوت آشكاري بين هوش و عملكرد تحصيلي آن ها وجود دارد.

اختلال يادگيري را دولت فدرال امريكا در سال 1977 چنين تعريف كرد : اختلال يادگيري ويژه به معناي آن است كه در يك يا چند فرايند رواني و فكري اساسي فرد اختلالي رخ مي دهد ، به طوري كه بر فهم و استفاده از زبان شفاهي و كتبي تاثير بگذارد و در توانايي گوش دادن ، فكركردن ، صحبت كردن ، خواندن ، نوشتن ، هجي كردن و يا محاسبات رياضي اختلال رخ دهد و اين اختلال معلول شرايط نقص بينايي ، شنوايي و نقايص حركتي و ذهني و عاطفي نيست (گاتز ، گلدشتاين ،پرس 2002).

 

درصد شيوع

در ايران گاهي تا 12 درصد و بيشتر اعمال شده است . ولي طبق DSMIV ، حدود 5 درصد كودكان مدرسه رو ، چهار پنجم خواندن ، یک پنجم رياضيات ، 4 درصد اختلال بيان نوشتاري ( ديكته ـ انشا ـ دستخط ) گاهي 2 تا اختلال با هم است.

اختلال نوشتن در پسرها بيشتر است ، 3 برابر دخترها ، اختلال خواندن هم . ولي به نظر مي رسد اختلال رياضيات در دخترها بيشتر باشد ، البته به نظر مي رسد (آماري در دست نيست) .

كودكان LD در مهارت هاي پردازش ، آواشناختي  وبازشناختي و بازشناسي و مفهوم كلمه مشكل دارند و نمي توانند واج ها ( بخش ها ) را به كار ببرند و يا بشناسند.

موفقيت در تحصيل عذاب آور است و منجر به دلسردي و عزت نفس پايين ، سرخوردگي و روابطضعيف با همسالان و اختلال افسردگي مي شود و با اختلالات ADHD و اختلال ارتباط و اختلال سلوك و اختلال افسردگي همراه است ، در نوجواني ترك تحصيل مي كنند و بزرگسالان مشكلات اشتغال و سازگاري اجتماعي دارند (كاپلان و سادوك ترجمه فرزين رضاعي . 1388) .

 

علل

استعداد ‍ژنتيكي ،ضايعه پريناتال ، اختلال عصبي و اختلالات طبي (خلاصه روان پزشكي،ترجمه فرزين رضاعي). تدريس ضعيف ( محيطي و قابل توجه مي باشد گاهي معلمان درس بالايي را ارجاع مي دهند كلاسي كه از 30 نفر 10 نفر را به مركز LD ارجاع مي دهد جاي بحث است و تدريس ضعيف و روش نامناسب زمينه ساز است.برخلاف گستره ي عظيم اطلاعاتي كه درباره ي زبان  شفاهي واختلالات خواندن دردست است معلومات درباره ي علت شناسي اختلالات زبان نوشتاري بسيار اندك است.باوجود اين مي توان به طيف وسيعي ازعلت هاي زيستي،ژنتيكي ورواني- اجتماعي و محيطي نسبت داد . کرک ، 1991 ) انواع نارسايي هاي آواشناختي زبان بازيابي لغات را در اختلال زبان نوشتاري موثر دانست.همان طوركه بي مهارتي هاي ديداري-فضايي درايجاداختلال نوشتاري  مؤثراست (به نقل از اكرم وثوقي،1385).

 

تعريف نوشتن :

نوشتن يك روش بسيار پيچيده ي ابراز عقيده است. هماهنگي مجموعه اي از توانايي هاي ديداري ، نوشتاري ،زبان شناختي و ادراكي را در بر مي گيرد و آموختني است و يك فعاليت تفكر و يادگيري است. يكي از عيني ترين مهارت هاي ارتباطي قابل مشاهده است(راغب،حجت اله 1384) .نوشتن باچندمهارت بسيارمشخص ازجمله توانايي نگهداري موضوع درذهن،تنظيم موضوع،به صورت كلمه،ترسيم گرافيكي شكل هرحرف وكلمه،به كار گيري صحيح ابزارنوشتن وداشتن حافظه ي ديداري-حركتي كافي ارتباط دارد (والاس ومك لافلين،به نقل ازپوشنه وصمدي،1382).

نوشتن يك عمل عمدي است كه كودك بايدبه كسب آن نايل آيد . اين اكتساب مستلزم تحول ظرفيت هاي حركتي پايه به حدكافي است.توانايي نگهداري ابزارنوشتن به گونه اي كه درعين حال محكم،منعطف وهدايت كردن آن درمسيرهاي كاملأمعين وفراهم كردن تكيه گاه لازم براي دست وبازومستلزم هماهنگي هاي حركتي پيچيده وتوحيدبخشيدن آن درفضا(روي كاغذ)است.تحقيقات نشان داده اندكه تحول خط به تحول هوش وابسته است (پرون ومينيار1965،به نقل ازاكرم وثوقي،1385).

نوشتن يك عمل اجتماعي است ومانندخواندن توسط مدرسه به كودك پيشنهادشده است (دادستان،1376) .

مشكلات نوشتن دربين كودكان باصدمه مغزي وكودكان بانارسايي هاي ويژه يادگيري اكثرأديده مي شود . وجودمشكلات پايدار و بنيادين درسنين پايين پيش بيني كننده ي مشكلات آينده است (اكرم وثوقي،1385).

 

عوامل دخيل در نوشتن

رشد ذهني كافي ــ انگيزه كافي و علاقه ، هماهنگي دست و چشم ، افتراق بصري ، جهت گيري ديداري فضايي ، حافظه ديداري ، تشخيص برتري جانبي ، تصوير ذهني بدن ، نحوه گرفتن مداد ، قرارگرفتن كاغذو نشستن كودك (تبريزي،مصطفي.اختلال ديكته.انتشارات فراروان).

بر طبق 142- 94  P.L.يكي از انواع ناتواناييهاي يادگيري، بيان­نوشتاري است. از سال 1975 اين عنوان مطرح گرديد. واژه­ي بيان­نوشتاري، هجي كردن و همه ي اشكال ديگر ارتباط كتبي را در بر­گرفت.


مجموع تعداد صفحات این تحقیق:31

:::برای مشاهده فایل کامل و اصلی تحقیق در فرمت ورد پرداخت کنید:::


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file112_1780568_6870.zip144.6k





بسته ویژه افزایش قد

بسته ویژه افزایش قد این متد توسط دکتر فلیپ میلر ابداع شده ایشان فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و همچنین متخصص درمان های طبیعی است. این تمرینات ورزشی برای بعد از بسته شدن صفحات رشد در نظر گرفته شده است که موجب افزایش قد شما به میزان پنج تا دوازده سانتی متر می شود. تمرینات ورزشی این متد ضمن رفع مشکلات ستون فقرات به تدریج با افزایش ضخامت دیسک های غضروفی که بین 25 مهره کمر قرار گرفته اند موجب افزایش قد می شود.به طور مثال وقت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 35,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه